Skip to Main content Skip to Navigation
Conference papers

Penser / Repenser l’accompagnement d’un dispositif de formation à distance à l’heure des réseaux sociaux

Abstract : The student's social networks uses need to have a new vision on présence and distance learning studies at University. This paper presents the results of a survey of L3 distant learning students 2 realized after analyzing their speech about their Facebook. Then ! Should we rethink the pedagogical support?
Document type :
Conference papers
Complete list of metadata

https://hal-normandie-univ.archives-ouvertes.fr/hal-03344581
Contributor : Hervé Daguet Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Wednesday, September 15, 2021 - 10:25:29 AM
Last modification on : Wednesday, November 3, 2021 - 5:10:51 AM

File

Daguet Hervé PUN 2020.pdf
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : hal-03344581, version 1

Citation

Hervé Daguet. Penser / Repenser l’accompagnement d’un dispositif de formation à distance à l’heure des réseaux sociaux. PUN 2020 : Pédagogie Universitaire Numérique Colloque international «Pédagogie universitaire numérique: quelles perspectives à l’ère des usages multiformes des réseaux sociaux pour apprendre?», Nov 2020, Mulhouse, France. ⟨hal-03344581⟩

Share

Metrics

Record views

23

Files downloads

14