Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

L’intégration de la classe virtuelle synchrone à l’université, un levier de transformation de la professionnalité enseignante ?

Abstract : Do synchronous online classrooms modify teacher professionality, and what are the resulting transformations? This research conducted with teachers at Forse digital campus at the University of Rouen illustrates that media-based communication devices make possible new ways of intervening for evening classes and teleworking. It is thus the professional teaching act that is questioned in its institutional, epistemic dimensions and the foundation of the expression of professional teaching action such as the absence of the instituting body of the teacher.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

https://hal-normandie-univ.archives-ouvertes.fr/hal-03344463
Contributor : Hervé Daguet Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Wednesday, September 15, 2021 - 9:43:46 AM
Last modification on : Tuesday, May 10, 2022 - 2:53:17 PM

Links full text

Identifiers

Citation

Béatrice Verquin Savarieau, Hervé Daguet. L’intégration de la classe virtuelle synchrone à l’université, un levier de transformation de la professionnalité enseignante ?. Médiations et médiatisations - Revue internationale sur le numérique en éducation et communication, Université TÉLUQ, 2020, Téléprésence, visioconférence ou webconférence : enseignement et apprentissage synchrone et distant, pp.21-38. ⟨10.52358/mm.vi3.109⟩. ⟨hal-03344463⟩

Share

Metrics

Record views

25