, « Polycentricity: From Polanyi to Ostrom, and Beyond, vol.25, pp.237-262, 2012.
Institutional diversity and political economy: the Ostroms and beyond, vol.229, 2014. ,
« L'ergonomie de la réalité augmentée pour l'apprentissage : une revue, Ergonomics of augmented reality for learning : a review, Le travail humain, vol.70, pp.97-125, 2007. ,
« Cohesion and Performance in Groups: A Meta-Analytic Clarification of Construct Relations. », Journal of Applied Psychology, vol.88, pp.989-1004, 2003. ,
Clouée au sol, 2017. ,
« Situated cognition and the culture of learning, Educational Researcher, vol.18, pp.32-42, 1989. ,
« A tutorial on Situated Learning, Proceedings of the International Conference on Computers and Education, pp.49-70, 1995. ,
L'ethnométhodologie, 4. éd. corr., 18. mille, Paris, Presses Univ. de France (Que sais-je?), vol.127, p.p, 1996. ,
Tangible interfaces: when physical-virtual coupling may be detrimental to learning, proceedings of the 26th annual bcs interaction specialist group conference on people and computers, pp.49-58, 2012. ,
, Psychological Review, vol.57, pp.271-282, 1950.
Augmented chemistry : An interactive educational workbench, Proceedings of the IEEE/ACM International Symposium on Mixed and Augmented Reality, pp.259-260, 2002. ,
Recherches en ethnométhodologie, 2009. ,
« Théorisation d'une pratique de retour d'expérience organisationnel, Theoretical process for a practice of organizational feedback. How to clarify the sensemaking in situation?, Revue internationale de psychosociologie et de gestion des comportements organisationnels, vol.28, pp.193-221, 2012. ,
Méthodologie de la recherche: réussir son mémoire ou sa thèse en sciences de gestion, 2012. ,
« Évaluation de l'impact d'un jeu sérieux en réalité mixte », Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation, vol.21, pp.1-25, 2014. ,
Analyse des données qualitatives, 2e édition, Bruxelles, vol.626, 2003. ,
Situated Learning. Legitimate peripheral participation, 1991. ,
« Pratiques de coordination d'un collectif informel en situation extrême : une étude de cas « ancrée, Management & Avenir, vol.41, pp.449-471, 2011. ,
Vers la mise en place d'une démarche d'amélioration continue, vol.17, pp.1-20, 2017. ,
Acceptabilité du risque en contexte polycentrique : le cas des ORSEC maritimes de grande ampleur, 2018. ,
Cognitive, performance, and systems issues for augmented reality applications in manufacturing and maintenance, Proceedings of the IEEE Virtual Reality Annual International Symposium (VRAIS '98, pp.4-11, 1998. ,
, La Transdisciplinarité : Manifeste, Monaco, Editions du Rocher, vol.231, 1996.
« Par-delà les marchés et les États, Beyond markets and states: polycentric governance of complex economic systems », Revue de l'OFCE, n°120, pp.13-72, 2012. ,
« The Organization of Government in Metropolitan Areas: A Theoretical Inquiry, American Political Science Review, vol.55, pp.831-842, 1961. ,
L'intelligibilité de la pratique: Althusser, Foucault, Sartre, 2017. ,
Logic of Liberty, The, Indianapolis, Liberty Fund, vol.277, 1998. ,
« Managing High Reliability Organization », california management review, vol.32, pp.101-113, 1990. ,
Using Augmented Reality for Teaching Earth-Sun Relationships to Undergraduate Geography Students. Paper presented at the 1st IEEE International Augmented Reality Toolkit Workshop, 2002. ,
Re-viewing reality : Human factors issues in synthetic training environments, International Journal of Human Computer Studies, vol.55, pp.675-698, 2001. ,
Case study research. Design and methods, deuxième édution, 1994. ,
« Implementing Jasper Immersion : a case of conceptual change, Constructivist Learning Environments: Case Studies in Instructional Design, Educational Technology, 1996. ,