Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Débat sur la pédagogie universitaire à l'heure de l'internationalisation et de la professionnalisation des formations supérieures en France

Abstract : The term ‘university pedagogy’ is more and more often used in political discourse and by university management teams. Dissemination of francophone scientific research relating to this is growing well. How might we interpret this? What about the future of the teacher-researcher’s profession in this context?
Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

https://hal-normandie-univ.archives-ouvertes.fr/hal-02373750
Contributor : Emmanuelle Annoot Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Thursday, November 21, 2019 - 11:08:45 AM
Last modification on : Friday, March 11, 2022 - 3:26:25 AM

Identifiers

  • HAL Id : hal-02373750, version 1

Collections

Citation

Emmanuelle Annoot. Débat sur la pédagogie universitaire à l'heure de l'internationalisation et de la professionnalisation des formations supérieures en France. Education comparée. Revue de recherche internationale et comparative en éducation, Association francophone d'éducation comparée, 2016, Internationalisation de la formation des enseignants du supérieur : contextes et impacts, pp.19-38. ⟨hal-02373750⟩

Share

Metrics

Record views

34