HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Impact de l'apprentissage coopératif sur les relations entre les élèves de l'enseignement général et ceux des classes spécialisées en fonction de la référence culturelle de deux activités physiques sportives et artistiques enseignées au collège

Abstract : The aim of the present study was to examine the effect of cooperative learning on social relationships between regular students and students from special education classes according to the cultural physical activities taught. 84 seventh-graders from 4 classes and 28 mainstream students with learning disabilities parcipated in the experiment. Two classes practiced relay-race whereas the two others practiced hip-hop dancing. Two sociometric methods were used : sociometric ratings and sociometric nominations. The results showed that sociometric ratings of students with learning disabilities increased more in hip-hop dancing than in relay-race. However, no effect was found on the sociometric nominations.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

https://hal-normandie-univ.archives-ouvertes.fr/hal-02369467
Contributor : Amael Andre Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Tuesday, November 19, 2019 - 8:34:06 AM
Last modification on : Friday, April 1, 2022 - 3:58:14 AM

Identifiers

Collections

Citation

Amaël André, Pascale Deneuve, Christophe Carpentier. Impact de l'apprentissage coopératif sur les relations entre les élèves de l'enseignement général et ceux des classes spécialisées en fonction de la référence culturelle de deux activités physiques sportives et artistiques enseignées au collège. Spirale - Revue de Recherches en Éducation , Association pour la Recherche en Education (ARED), 2011, La culture de l'expression, pp.3-17. ⟨10.3406/spira.2011.1716⟩. ⟨hal-02369467⟩

Share

Metrics

Record views

27