Partage et innovation: les enjeux des nouvelles pratiques collaboratives - Normandie Université Access content directly
Journal Articles Management des Technologies Organisationnelles (2014-....) Year : 2014

Sharing and Innovation: the stakes of new collaborative practices

Partage et innovation: les enjeux des nouvelles pratiques collaboratives

Abstract

Managerial innovation is a privileged way to maintain competitive advantage. In this context, enterprises are looking to establish new forms of management, including improving knowledge management. After a presentation of the concept of managerial innovation, this article will discuss the development of enterprise social networks, whose goal is to improve circulation of knowledge.
L’innovation managériale devient une piste privilégiée pour conserver un avantage concurrentiel face à la concurrence. Face à ce constat, les entreprises cherchent à mettre en place de nouvelles modalités de management, notamment pour améliorer la gestion des connaissances. Après une présentation du concept d’innovation managériale, cet article évoquera le développement des réseaux sociaux d’entreprise, dont le but est de favoriser la circulation de l’information au sein de l’entreprise.
Not file

Dates and versions

hal-02327146 , version 1 (22-10-2019)

Identifiers

  • HAL Id : hal-02327146 , version 1

Cite

Erwan Boutigny. Partage et innovation: les enjeux des nouvelles pratiques collaboratives. Management des Technologies Organisationnelles (2014-..), 2014, De l’innovation technologique à l’innovation managériale, 4, pp.31-42. ⟨hal-02327146⟩
51 View
0 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More