The crisis of La Hague: towards a democratization of risks - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Mana : revue de sociologie et d'anthropologie Year : 1998

The crisis of La Hague: towards a democratization of risks

La crise de La Hague : vers une démocratisation de la gestion des risques ?

(1, 2)
1
2

Abstract

After the mad cow crisis, the crisis at La Hague pushed experts to center-stage once again. Faced with the proliferation of the known threats and risks, the question is whether contemporary societies will be able to invent a culture of insecurity that takes the interests of growing number of those who risk to suffer from the development of techno-sciences into account.
Après la crise de la "vache folle", la crise de la Hague a propulsé les experts, une fois encore, sur le devant de la scène. Face à la prolifération des menaces et des risques diffus, la question se pose de savoir si les sociétés contemporaines seront à même d'inventer une culture de l'insécurité qui prenne en compte les intérêts de ceux, toujours plus nombreux, qui risquent de pâtir du développement des techno-sciences.
Fichier principal
Vignette du fichier
1998 Mana4.pdf (404.82 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)

Dates and versions

hal-02126005 , version 1 (10-05-2019)

Identifiers

  • HAL Id : hal-02126005 , version 1

Cite

Guillaume Grandazzi. La crise de La Hague : vers une démocratisation de la gestion des risques ?. Mana : revue de sociologie et d'anthropologie, 1998, Vulnérabilités et technosciences, 4, pp.67-91. ⟨hal-02126005⟩
49 View
95 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More