The professional development of novice teachers in schools in and by teaching reading in first-grade: spatio-temporal analysis
Le développement professionnel des professeurs des écoles novices dans et par l'enseignement de la lecture au Cours Préparatoire : analyse spatio-temporelle
Abstract
Most of the time, teaching and / or learning to read are studied to understand pupil difficulties. We believe that studying the professional development process of novice teachers with regard to this specific teaching, may also shed light on this critical issue. This article will explore how novice teachers become professionals in teaching reading to first-grade, based on longitudinal research conducted in successive stages over six years. The main results show a constructive pyramid of this development whose spatial-temporal axes appear to move slightly when entering the profession.
Le plus souvent, l'enseignement et/ou l'apprentissage de la lecture sont étudiés afin de rendre compte des difficultés des élèves. Il nous semble que l'étude du (ou des) processus de développement professionnel des professeurs des écoles novices quant à cet enseignement précis peut également éclairer cette question déterminante. Cet article se propose d'explorer comment des enseignants débutants deviennent des professionnels de l'enseignement de la lecture au Cours Préparatoire à partir d'une recherche longitudinale menée par paliers successifs durant six ans. Les principaux résultats font état d'une pyramide constructive de ce développement dont les axes spatio-temporel semblent bouger légèrement lors de l'entrée dans le métier.
Origin : Files produced by the author(s)
Loading...